چگونه هوش مالی کودکان را افزایش دهیم؟
به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مسند و آدرس masnad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







شاید انشا «علم خوب یا ثروت» اولین فرصتی باشد که برخی از کودکان به طور جدی درباره ارزش واقعی پول و ثروت فکر کنند.

هر فرد مجبور است در موقعیت های مختلف زندگی و در دوره های زمانی مختلف تصمیمات مالی متفاوتی اتخاذ کند تا در موقعیت مالی مناسب بماند. این امر با تقویت هوش مالی افراد در گروه های سنی مختلف امکان پذیر است. کسب دانش مالی و مهارت های مالی می تواند به شما در دستیابی به بهترین نتایج در مواردی مانند متعادل کردن درآمد و هزینه ها، پس انداز برای مواقع اضطراری یا بازنشستگی و برنامه ریزی بلند مدت مالی کمک کند. یادگیری این مهارت های مالی شیراحمدی می تواند از سنین پایین شروع شود.

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیاری از والدین به خصوص پدران با آن مواجه هستند این است که چگونه فرزند خود را در مسیر آزادی مالی قرار دهند. ما به شما کلاس هوش مالی کودکان زهرا شیراحمدی را پیشنهاد می کنیم.

وقتی فرزندان بدون دانش و اطلاعات مالی به دنیا می آیند، وظیفه والدین به ویژه پدران است که این کودکان را راهنمایی و تربیت کنند.

به گفته رابرت کیوساکی، کارشناس و نویسنده معروف مالی، «آزادی مالی یک فرآیند روانی، عاطفی و آموزشی است»، به این معنی که والدین به ویژه پدران باید دانش مالی خود را از نظر ذهنی، عاطفی و آموزشی به درستی کسب کنند. به فرزندان خود آموزش می دهند.

والدین به دروغ به خود می گویند که بچه ها در آینده فرصت حل مشکلات مالی را خواهند داشت! در واقع والدین نمی خواهند با درگیر شدن در مسائل مالی، دنیای زیبای کودکی فرزندشان را خراب کنند.

افرادی که در دوران کودکی با مفهوم کار و شغل یا ارزش واقعی پول یا پس انداز آشنا نبودند، بعداً به راحتی در یک پیشنهاد مالی جذاب سرمایه گذاری اشتباهی می کنند، اسراف می شوند و مدام به دیگران بدهکار می شوند.

فرزندان ما وارد جامعه می شوند اما قوانین ساده خرید و فروش را یاد نگرفته اند. اطلاعات مالی یک رابطه منطقی بین درآمد و هزینه ایجاد می کند. هرچه هوش مالی فعال تر باشد، به افراد کمک می کند تا ایده هایی را پیدا کنند که منجر به درآمد بیشتر شود و سرمایه گذاری های مناسب و به موقع انجام دهند، پس انداز یا خرج کنند و از همه مهمتر وضعیت مالی مناسب را تشخیص دهند و راهی برای غلبه بر بحران های مالی بیابند.

راه های زیادی برای آموزش پول و امور مالی به کودکان وجود دارد. در اینجا در مورد موارد مهم صحبت خواهیم کرد.

کودکان را با پول آشنا کنید و ارزش پول را از سنین پایین درک و تشخیص دهید.

با آموزش صحیح در مورد پول، می توانید دانش و مهارت های موفقیت مالی کودک را تضمین کنید و در واقع بهترین مهارت ها و نقاط قوت را در زندگی آینده خود تقویت کرده اید و رشد داده اید.

از همان ابتدا به فرزندتان بفهمانید که پول و دارایی ارزشمند است و خداوند ثروتمندان را دوست دارد. بهتر است فرزندان خود را از سنین پایین (3 تا 4 سال) شروع کنید و تفاوت سکه های پول کشور را به آنها آموزش دهید.

سپس یک قلک برای جمع آوری پول کاغذی و سکه تهیه کنید، این کار باعث ایجاد حس پولداری در بچه ها می شود، وقتی کودک شروع به پس انداز کرد، بگذارید هر کاری که می خواهد با پول آنها انجام دهد. در این صورت متوجه می شود که با پس انداز کمتر می تواند چیزهای کمتری بخرد و با یک کیف پول پر از پول می تواند چیزهای خاص و ارزشمندتری بخرد و در نتیجه از ارزش پس انداز آگاه خواهد شد. همانطور که فرزندتان بزرگتر می شود، می توانید تفاوت بین نیازها و خواسته ها را توضیح دهید.

از ابتدا نقاط قوت شخصی مانند پس انداز پول، دستیابی به اهداف خانوادگی و غیره را به اشتراک بگذارید. با فرزندتان

آنها را به پس انداز و احتکار پول عادت دهید.

آیا پول هدیه ای را که در تولد 8 سالگی خود دریافت کرده اید طبق توصیه والدین خود خرج کردید؟

پس پس انداز کردن مهارتی است که باید به فرزندتان بیاموزید.

از ابتدا شروع کنید و به مرور زمان، با در نظر گرفتن این واقعیت که شرایط را برای کودک سخت نمی کنید، ایجاد یک موقعیت متعادل باعث می شود که او از شما استقبال کند و پاسخ مثبت بدهد.

به عنوان مثال، در خانه قانونی تعیین کنید که کودکان باید حداقل 10 درصد از پول خود را پس انداز کنند. این پول را می توان با انجام کارهای خارج از خانه به دست آورد یا از کمک هزینه ماهانه خود پس انداز کرد.

یا 3 مینیون شیشه ای داشته باشید و هر قلک برای یک کالای خاص مانند قلک و انبار است. شیشه دوم برای خرید اسباب بازی است. کوزه سوم برای دادن یا شهریه است. وقتی کودک با انجام کاری درآمد کسب می کند، باید تشویق شود که صورت حساب هایش را به طور مساوی در سه قلک بگذارد، کودک باید کنترل و مدیریت مخارج خود را به عنوان یک امر اساسی و مهم یاد بگیرد.

مانند یک قلک، یک حساب بانکی می تواند به کودکان نشان دهد چگونه پول خود را پس انداز کنند. تفاوت حساب بانکی با قلک در این است که در حساب های بانکی کودکان پس انداز پول را نیز یاد می گیرند. این پول می تواند پول درآورد. برای انتخاب نوع حساب بانکی می توانید جدول نرخ سود بانک را به آنها نشان دهید و از آنها بخواهید یکی از حساب ها را انتخاب کنند. این جداول در تمامی شعب بانک های کشور موجود می باشد.

همراهی کودک به بانک به موفقیت های مالی آینده او کمک می کند و به این ترتیب استقلال، اعتماد به نفس و مسئولیت های او افزایش می یابد.

فرزندان خود را تشویق کنید تا اهداف مالی داشته باشند.

کودک را تشویق کنید که دائماً فهرستی از چیزهایی که باید بخرد تهیه کند و مدت زمان لازم برای تهیه آن چیزها را ثبت کند. مانند خرید یک اسباب بازی یا اسکیت و اطمینان از اینکه آنقدر گران نیست که نتوانند آن را بخرند.

تجسم و هدف گذاری می تواند انگیزه او را برای پس انداز پول افزایش دهد.

پس از تشویق فرزندتان به پس انداز، می توانید مبلغ مشخصی را برای پاداش دادن به فرزندتان پس از رسیدن به آن مبلغ تعیین کنید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در یک شنبه 28 آبان 1402برچسب:,ساعت 4:16 توسط masnad17 |